Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם אפשר להטעין רכב חשמלי בשקע חשמלי ביתי ?

עמדת טעינה לרכב חשמלי

התשובה היא לא, לא ניתן להטעין רכב חשמלי בשקע חשמל ביתי. שקעי החשמל הביתיים אינם מיועדים לספק את כמות החשמל הדרושה למכונית חשמלית.

המדריך המלא לטעינת רכב חשמלי בשקע חשמל ביתי

מדריך זה יראה לכם כיצד להטעין מכונית חשמלית בשקע חשמל ביתי.

זהו מדריך מלא לטעינת רכב חשמלי בשקע חשמל ביתי. אם אתם מחפשים מידע כיצד להטעין רכב חשמלי, אז זה המאמר בשבילכם!

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא למצוא את סוג התקע שיש לרכב שלך. ברוב המקרים, זה יהיה סוג 1 או סוג 2. אתה יכול למצוא מידע זה על ידי הסתכלות על יציאת המטען במכונית שלך ובדיקה איזה סוג של תקע יש לו.

לאחר שמצאתם את סוג התקע שיש לרכב שלכם, כל שעליכם לעשות הוא לרכוש מתאם המתאים לו ולחבר קצה אחד לקיר והשני ליציאת המטען של המכונית שלכם עדיף להתייעץ עם גורם מקצועי מוסמך מהתחום בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי עבור בטיחות מירבית

הקדמה: איך מטעינים רכב חשמלי?

טעינת רכב חשמלי אינה קלה כמו טעינת רכב רגיל. עמדות הטעינה ממוקמות לרוב במקומות ציבוריים, מה שאומר שהנהג צריך קודם למצוא אחת. הם גם צריכים לוודא שיש להם מספיק זמן לזה כי התהליך יכול לקחת עד 10 שעות. הטעינה בבית אפשרית עם מטען מיוחד ושקע חשמל חזק, אך אפשרות זו זמינה רק למי שגר בבתים או דירות.

כמה זמן לוקח להטעין רכב על ידי טעינה חשמלית?

עם העלייה במכוניות החשמליות, אנשים שואלים את השאלה: כמה זמן לוקח להטעין מכונית בטעינה חשמלית? חשוב לדעת כי זמני הטעינה תלויים באיזה סוג רשת משתמשים. הזמן שלוקח לרכב להיטען יכול לנוע בין 3 שעות עם שקע רגיל, 6-8 שעות עם מטען ברמה 1 ו-24 שעות עם לילה ברמה 2 מַטעֵן. 4. עלות טעינת רכב חשמלי בכל הנוגע לעלות הטענת רכב חשמלי, ישנם שני גורמים שיקבעו כמה עולה לאדם בחשמל להטעין את הרכב שלו: המתח והעומס הנוכחי ברשת. לדוגמה, בשקע בית סטנדרטי המסופק עם 240 וולט ב-40 A, זה יעלה בסביבות 3.42 פאונד לטעינת מכונית חשמלית ליום אחד, בעוד שאם הרשת מסופקת עם 230 וולט ב-44A, יעלה כ-0.27 פאונד להטעין מכונית חשמלית ליום אחד. 5. זמן טעינה של רכב חשמלי

עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי

האם ניתן להטעין רכב חשמלי בבית, ישנן שתי דרכים עיקריות להטעין רכב חשמלי בבית:

טעינת DC וטעינת AC. טעינת DC יעילה יותר, אך היא דורשת מקור כוח זרם ישר כמו שקעי החשמל של הבית שלך.

טעינת AC יכולה להיות מושגת עם כל מתח, אך היא דורשת מקור זרם חילופין במתח נמוך כמו שקעי החשמל של הבית או מצית הסיגריות.

סוגי תקע מטען לרכב חשמלי, שקע חשמלי לעומת מטען

קיימת טעות נפוצה יחסית לפיה ניתן להשתמש במטענים חשמליים לרכב עם כל שקע חשמלי. זה לא נכון! מטען לרכב חשמלי צריך להיות מחובר לשקע בעל אותם וולט ואמפר כמו המטען. . כתוצאה מכך, ייתכן שהמטען לא יוכל לטעון את הרכב שלך אם הוא אינו תואם לשקע המסוים. בארצות הברית, רבים משקעי החשמל מיועדים ל-120 או 240 וולט. מטען המכונית החשמלית הטיפוסי זקוק ל-220 וולט כדי לפעול. זה יכול לגרום לבעיה כאשר שקע מחובר רק למתח אחד ויש לו אין מתגים על זה כדי לשנות את המתח.

טעינת רכב חשמלי בשקע חשמל ביתי

לא קל להטעין רכב חשמלי בשקע חשמל ביתי. שקע החשמל יכול לספק מקסימום 240 וולט ב-60 הרץ בלבד. המשמעות היא שהמתח יופחת בחצי כאשר הרכב החשמלי מחובר לחשמל. ניתן להגביר את המתח רק ל-480 וולט ב-60 הרץ, אך הדבר ידרוש מתאם והתקנה מיוחדים. שקע החשמל יכול לספק מקסימום 240 וולט ב-60 הרץ בלבד. המשמעות היא שהמתח מופחת בחצי כאשר הרכב החשמלי מחובר לחשמל. ניתן להגביר את המתח רק ל-480 וולט ב-60 הרץ, אך הדבר ידרוש מתאם והתקנה מיוחדים. מכוניות חשמליות עשויות להגיע לקילומטראז' הרבה יותר טוב ממכוניות מונעות בנזין או דיזל בגלל החשמל

מסקנה: התחל לטעון את המכונית שלך בביטחון וחסוך כסף בעזרת הטיפים האלה

האם אתה מחפש לחסוך כסף על דלק? אתה יכול לעשות זאת על ידי טעינת המכונית שלך בביטחון עם העצות האלה.

ראשית, ודא שהמכונית שלך מחוברת לשקע חשמל והמטען מחובר היטב. אם יש לך רכב חשמלי, ודא שכבל המטען אינו פגום או בלוי. לאחר מכן, השתמש בטיימר כדי לוודא שהמכונית שלך טעונה במלואה לפני שאתה מנתק אותה משקע החשמל. לבסוף, אם אתה נמצא באזור שבו יש הפסקות חשמל או סערות תכופות, שקול להתקין ערכת סוללות גיבוי לרכב שלך.

שאלות ותשובות שאולי יעניינו אותך

תוכן עניינים

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך